Regisztrációs adó. Ritkán kerül szóba egy környezettudatossággal foglalkozó blogban, mégpedig méltatlanul, hiszen ennek az adónak hozadéka az euro besorolás.
Nem a kocsik árkategóriájáról van itt szó, az euro besorolás nem más, mint a kocsik környezetvédelmi szempontú, azaz emissziós besorolása. A regisztrációs adóhoz pedig annyiban köthető, hogy ez az egyik tényező, ami meghatározza az adó mértékét. Végre egy adó, ami amellett, hogy 2012-től csökkent is, nem egyszerűen kihúzza az emberek zsebéből a pénzt, hanem motiválja - már-már kényszeríti - az őket, hogy környezettudatosan vásárolják meg új kocsijukat. Aki jól választ, azt jutalmul kevés regadót fizet.
Az euro besorolás egy hatjegyű skálából áll. A legnagyobb mérges gázokat kibocsátó autók kerülnek az 1-es kategóriába, míg a legkevesebb emisszióval fenyegető autók a 6-osba. A regisztrációs adó ugyanakkor nem különít el 5-ös és 6-os kategóriát, ezeket egy kalap alá veszik. Legtöbbet persze akkor spórolhat az autóvásárló, ha egy elektromos autóra ruház be, aminek regisztrációs adója 0 Ft. A hibrid kocsit nézett ki magának, annak is egységesen 76 000 Ft adót kell befizetnie bármelyik modellt is válassza.
Az emissziós besorolás mellett, más környezetvédelmi szempontok is beleszámítanak a regisztrációs adó összegének nagyságába. Az autó kora és hogy dízelt vagy benzint fogyaszt-e.