Az, hogy a jövő generációjának egészséges élettere legyen, és hogy ne halmozódjon fel olyan sok hulladék a tározókban és a hulladékudvarokban egyetlen apró, ám rendkívül fontos pillanatban dől el: a vásárlás pillanatában.
A mindennapi bevásárlás során nem történik más, minthogy szavazunk az egészség és a környezetvédelem mellett, vagy ellen. Számos olyan cikket megveszünk, amelyet az első pillanatban, vagy a minket ért reklámok hatására fontosnak tartunk, s mikor otthonunkban kibontjuk, azt vesszük észre, hogy a
szemetes máris megtelt fölösleges csomagolóanyaggal, ami nem bomlik el, nem szerves hulladék és a termék, amit vettünk, nem is indokolja ezt a mennyiségű csomagolóanyagot.
A vásárlók többsége bele sem gondol abba, hogy mennyi energiába és nyersanyagba kerül ezeknek a csomagolóanyagoknak az előállítása, a szállítás során keletkezett környezeti ártalmakról már nem is beszélve. A vásárlás során elsősorban a termék ára befolyásolja választásunkat, pedig számos körülményt meg kéne vizsgálnunk, mielőtt döntünk.
A vásárlással kapcsolatosan a két legnagyobb probléma a túlfogyasztás, és a nem minőségi vásárlás, ami abból fakad, hogy túlságosan árorientáltak vagyunk, nem a minőség a legfontosabb, hanem a mennyiség, még akkor is, ha a választott cikk silány minőségű.
A túlfogyasztás elkerülése érdekében azt javasolják a vásárlási szakértők, hogy még otthon írjunk egy listát, és ehhez alkalmazkodjunk a boltokban is. Tanuljuk meg a reklámok nyelvét, hiszen ezeknek csak az a céljuk, hogy elhitessék velünk azt, hogy az általuk hirdetett termék nélkül képtelenek vagyunk élni.
Műszaki cikkek esetén figyeljünk arra, hogy mennyire energiatakarékos a készülék, tisztítószerek esetében arra, hogy milyen összetevőkből áll. Segítséget nyújthat ebben egy kiadvány, amelyben a tisztítószerekben lévő adalékanyagok tulajdonságait és veszélyeit találhatjuk meg. Semmi esetre se vegyünk agyoncsomagolt terméket, hiszen ennek egy része úgyis a kukában landol. Válasszuk a lebomló, vagy az újratölthető árucikkeket.
Ha erre a néhány dologra odafigyelünk vásárlás során, akkor hamar látni fogjuk, hogy mennyivel kevesebb háztartási hulladékot halmozunk fel, illetve nem utolsó sorban a gyártóknak is visszajelzés, hogy a vásárlók nem kérnek az agyoncsomagolt és nem a környezettudatosságot preferáló termékekből.